• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Beslutad skuldsanering

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Kronofogden gör långt ifrån rätt alltid.
Det är en statlig myndighet och det tillåts en stor variation i kompetens, betydligt större än utanför offentlig sektor.
Sorgligt men sant.
Haha helt sjukt faktiskt , ringde på dörren för en halvtimme sedan och där stod delgivnings kvinnan som alltid kommit innan :) jag öppnade och sa denna gången har du nog tyvärr kommit fel ! För vi har båda beslutad skuldsanering! Sen öppnade hon pärmen och sa jag kan inte ens uttala namnet , så hon lät mig titta och där var ett namn fast varken mig eller sambon :) och dessutom fel adress på föreläggandet ! Sa att tyvärr det är helt fel namn och helt fel adress ! Sen svarade hon att bor hon inte här då ? Nej senaste 5 åren har vi alltid bott och alltid bott själva :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Haha helt sjukt faktiskt , ringde på dörren för en halvtimme sedan och där stod delgivnings kvinnan som alltid kommit innan :) jag öppnade och sa denna gången har du nog tyvärr kommit fel ! För vi har båda beslutad skuldsanering! Sen öppnade hon pärmen och sa jag kan inte ens uttala namnet , så hon lät mig titta och där var ett namn fast varken mig eller sambon :) och dessutom fel adress på föreläggandet ! Sa att tyvärr det är helt fel namn och helt fel adress ! Sen svarade hon att bor hon inte här då ? Nej senaste 5 åren har vi alltid bott och alltid bott själva :)
Grym koll verkligen:)
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 729
Mottagna reaktioner
1 736
Poäng
1 177
Haha helt sjukt faktiskt , ringde på dörren för en halvtimme sedan och där stod delgivnings kvinnan som alltid kommit innan :) jag öppnade och sa denna gången har du nog tyvärr kommit fel ! För vi har båda beslutad skuldsanering! Sen öppnade hon pärmen och sa jag kan inte ens uttala namnet , så hon lät mig titta och där var ett namn fast varken mig eller sambon :) och dessutom fel adress på föreläggandet ! Sa att tyvärr det är helt fel namn och helt fel adress ! Sen svarade hon att bor hon inte här då ? Nej senaste 5 åren har vi alltid bott och alltid bott själva :)
Ja, man bör ju åka till rätt adress. Orimligt låg kompetens. Speciellt med så många år i yrket.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ja, man bör ju åka till rätt adress. Orimligt låg kompetens. Speciellt med så många år i yrket.
Ja hon har iallafall jobbat där minst 3 år för hon har varit här innan :) blev rätt så chockad om jag ska vara ärlig :)
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 729
Mottagna reaktioner
1 736
Poäng
1 177
Ja hon har iallafall jobbat där minst 3 år för hon har varit här innan :) blev rätt så chockad om jag ska vara ärlig :)
Man bör ju
1. Åka till rätt adress
2. Om möjligt, jämföra namnet på föreläggandet med namnet på dörren
Som sagt, variationen i kompetens är stor...
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Man bör ju
1. Åka till rätt adress
2. Om möjligt, jämföra namnet på föreläggandet med namnet på dörren
Som sagt, variationen i kompetens är stor...
Ja precis ! Sa det till henne med att det namnet på pappret är ju inte ens i närheten av dom namnen på dörren ! Och inte ens det på papperet stämde heller ! Men förstod på henne rätt så fort att hon antog det var hos oss :)
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 729
Mottagna reaktioner
1 736
Poäng
1 177
Ja precis ! Sa det till henne med att det namnet på pappret är ju inte ens i närheten av dom namnen på dörren ! Och inte ens det på papperet stämde heller ! Men förstod på henne rätt så fort att hon antog det var hos oss :)
Assume makes ass of u & me.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 358
Mottagna reaktioner
12 815
Poäng
9 787
Är ju inget som säger att man inte behöver delges nya förelägganden pga skuldsanering dock.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 531
Mottagna reaktioner
6 129
Poäng
4 147
Ja precis ! Sa det till henne med att det namnet på pappret är ju inte ens i närheten av dom namnen på dörren ! Och inte ens det på papperet stämde heller ! Men förstod på henne rätt så fort att hon antog det var hos oss :)
För jävligt, att lämna ut andras namn så. Borde anmälas.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 531
Mottagna reaktioner
6 129
Poäng
4 147
Haha helt sjukt faktiskt , ringde på dörren för en halvtimme sedan och där stod delgivnings kvinnan som alltid kommit innan :) jag öppnade och sa denna gången har du nog tyvärr kommit fel ! För vi har båda beslutad skuldsanering! Sen öppnade hon pärmen och sa jag kan inte ens uttala namnet , så hon lät mig titta och där var ett namn fast varken mig eller sambon :) och dessutom fel adress på föreläggandet ! Sa att tyvärr det är helt fel namn och helt fel adress ! Sen svarade hon att bor hon inte här då ? Nej senaste 5 åren har vi alltid bott och alltid bott själva :)
Jag hade nog kissat på mig, är det sista man vill ha på besök i vår situation.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp